GunillasLiv

Mitt liv och vardag

Första semesterveckan!

Kategori: Allmänt

Började semestern med ett besök hos barnmorskan, denna gång i Helsinborg eftersom att min har semester.
Skall se om jag minns allt rätt..........
*Mage 34 cm- minskat lite. Det kan bero på att alla mäter olika, men även på att magen har sjunkit. Badbollen har nämligen fixerat sig ordentligt. Ligger där den skall. Inte konstigt att det tryckte och gjorde ont förra veckan.
*Hjärta 140-150 slag
*Blodtryck 110/60

Sen bar det av till Dalby för några dagar hos mamma och pappa. Mamma har haft semester denna vecka. Pappa har jobbat, så honom har jag inte sett speciellt mycket av. Tyvärr!
Vi tog en sväng till mormor och morfar.
Hann även med en tur till Ronny, Linda och Tova.
Samt att vi gick igenom mina gamla leksaker och en hög med gamla prydnadssaker. Varför jag sparat på dem fattade vi inte. Hälften var sönder och andra halvan var bara skräp. Mamma fick dock några goda skratt när hon såg mina egengjorda keramiksaker. Hon tyckte att de var så fiiiiiina!

Onsdagen började med att Maggan och gullunge(Christian) kom inom en sväng.
Linda och Tova kom också.
Sen bar det av för en tur på Nova. Jag var på jakt efter tyger och mamma, Linda och Tova hjälpte till. Hittade några fleecefiltar som kommer att klä en hög med kuddar.
Samt kläder till badbollen.
Dax för middag och sedan gick vi igenom våra gamla barnkläder. Det mesta var dock inget att ha. Fick dock tag i några som föll mig i smaken. Och efter tvätt ser de faktiskt riktigt fina ut.
Avslutade kvällen med glass, till Tova stora glädje. Vilket glassmonster!

Ge mig!

Blev lite för stor bit.

Fick fortsätta hos mormor när mosters glass tog slut.

Kel med mormor!

På torsdagen tog vi en tur till Härliga Hem i Staffanstorp för att fortsätta tygjakten. Så mycket fina barnsaker de har där. Något för alla om man säger så.
Fortsatte ut till Svågetorp till en stor tygaffär. Där hittade vi rätt. Blir så färgglatt! Precis som jag vill ha det.
Hann även med en sväng till familjen Persson.
Sen lite middag innan det bar av hemåt igen.

Nu har Jonas också semester. 5 veckor blir det för honom. Gottegris!
Vi startade semestern med att slappa, sova ut ordentligt och göra inget.
Men vi har ändå hunnit pyssla lite här hemma. Jag har sytt en massa.

Färgglatt och mysigt i gästsängen. Kommer att sy några små kuddar i samma tyg som gardinen. Alla färger återkommer i gardinen.

Badbollens säng fick ett överkast.

Så här blev gardinen!

Min gamla gunghund!

Sitter nu och väntar på att en kladdis skall bli färdig. Sen blir det lite filmdax.

Ps. skall försöka tänka på att ta en magbild denna veckan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: