GunillasLiv

Mitt liv och vardag

Föräldrautbildning

Kategori: Allmänt

Idag var det dax för andra gången på föräldrautbildningen.
Började med att se en förlossningsfilm. Var kanske inte så mycket om själva födandet utan mer den sista vägen dit. Helt ok film.
Dock lite jobbigt, alla gamla känslor från förra gången bubblade upp. Trodde att det hade lagt sig till ro helt och hållet, men så var inte fallet.
Sen blev det mer genomgång om hur det hela går till.
Nästa gång tar vi smärtlindring och sånt.

Direkt efter blev det ett besök hos barnmorskan.
Mage hade växt 2 cm till, är nu på 32 cm. Följer min kurva perfekt.
Hjärtslagen hade ett snitt på 138, precis som vanligt. Mitt blodtryck ligger också där det skall.
Konstaterade att det troligen är sammandragningar som jag har börjat känna av lite då och då.

Råttjagaren var här igår, mne han gjorde inget. Vi skall täppa för de hål som råttan kan använda och sen vänta.
Antingen så försvinner den eller så kommer det lukta illa om några veckor.............
Hoppas på det första.
Jag och Demi får väl ha fest där ute i helgen när Jonas är och cyklar. Så att vi kanske kan skrämma iväg den.

Kommentarer

  • Bea säger:

    Skönt att allt ser bra ut. Inte så konstigt om de känslorna bubblar upp, hoppas det gick över fort! Kram

    <3

    2009-06-10 | 17:04:34
    Bloggadress: http://famgranath.blogspot.com

Kommentera inlägget här: