GunillasLiv

Mitt liv och vardag

1 vecka...

Kategori: Allmänt

...kvar har jag av min föräldrarledighet. From 3 maj jobbar jag igen. Fast jag börjar med 3 lediga dagar;) Jobbar ju torsdagar och fredagar samt vissa lördagar.

I onsdags var jag och liten hos faster Eva, så hon och Isaac fick mysa en massa. Åt mysig förmiddagsfika och snackade en massa strunt.
På eftermiddagen blev det en jätte lång runda hela familjen.

Babysim som vanligt i torsdags.
På eftermiddagen tog jag och Jennie och de 2 små en promenad till förskolorna här i Lerberget för att kolla läget. Vi var helt överens om att Klöverängen och nybygget gillade vi, men inte vallmon. Känner helst att jag skulle vilja ha en plats på klöverängen. Tyckte att där var mysigast!

Läser sin nya bok som kom med posten

I fredags blev det en sväng på kyrkis. Mycket bättre denna gång. Lite fler mammor och inte lika mycket stök.
På kvällen tog hela familjen en tur till Rydebäck och Holle. Trevlig kväll med god mat, spel och snackande.

Igår var det dax för klädbytardag i Lerberget. För er som inte vet vad det är: man lämnar in sina kläder som man vill sälja, märkta med pris och signatur.
Sen är det fritt fram och fynda bland alla andras kläder. Man får pengar för det man sålt, vill man inte ha övriga kläder tillbaks, skänks de till kyrkan.
Hittade överdragsbyxor, vindjacka, byxor, shorts och någon tröja till liten. Kanon!
Sen bar det av med cykel in till Höganäs marknad.




Idag har vi mest varit hemma och tagit det lugnt. Herr liten tyckte att det var dax att stiga upp klockan 6 imorse och jag höll inte riktigt med om det. Men men, vad kan man göra åt det. Jo, stiga upp!

Isaac har fått tag i pappas sko. Jätte kul att leka med.
Tänk att denna lilla kille också kommer ha så stora fötter.

Imorgon skulle jag egentligen haft en date på Väla med Misan. Men de har blivit krassliga, så den är inställd. Trist, hade sett framemot det. Så jag får se vad vi hittar på. Om vi tar Väla ändå, eller väntar till onsdag när jag ändå skall till Helsingborg...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: