GunillasLiv

Mitt liv och vardag

Sankta Lucia!

Kategori: Allmänt

Luciafirande idag! Tidig morgon, 7.15 på dagis.
Dock tyckte liten att vi skulle vara vakna mellan 4-5 inatt. Efter lite mer än 300 ml välling somnade han om och jag fick väcka honom 6.30.

Först lite andra bilder:

Målar med vattenfärg.

Lite konstverk

Öppnar morgonpaket. En bil!

Dax att klä julgranen

Nya intresset: städa!

Tungan rätt i mun! Inte lätt att moppa en matta.

Tar en sväng med dammsugaren.

Dagens luciafirande!

Svårt att fota barnen med tanke på att jag inte satt i publiken, utan fick sitta bakom skynket så att Isaac hade koll på mig. Läskigt med luciatåg, MASSOR av vuxna som satt och tittade på.

Jennie tog en bild på Isaac. Jag sitter gömd bakom skynket.

Lånar en bild till av Jennie. Tack! Det är hennes lilla Elvira som står och dansar mitt på bilden.

Gott!

Sen vidare till kyrkis. Då var han på G. Sprang rundor och tyckte det var jätte kul.

På väg in i kyrkan för luciståg. Kul att springa runt, ekade en massa.

En sväng hos Ulla-Britta

Dansar en sväng.

Hmm. man kan klättra också.

När vi kom hem skulle han absolut inte sova. Så det blev lite lek och julklappsinslagning.
Men vid 17 orkade han inte mer.

Somnade en sväng.
Är lussebulle han har i pannan.

Julklapparna är i stort sett klara. Lite småsaker kvar, tex något mer till Demi. Han måste ju också ha julklappar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: