GunillasLiv

Mitt liv och vardag

Orkanen Isaac!

Kategori: Allmänt

Visste ni om att det har gått en orkan genom vårt kök???

Så här kan det se ut när Isaac sätter fart.

-Mamma! Är det inte fint?

Var bara att plocka upp. Vänder ryggen till och då ser det ut så här..



Brukar sätta skohorn för så att han inte kan dra ut allt. Men idag struntade jag i det. Han var nöjd och jag fick röjt undan i köket och lagat mat i lugn och ro. Samt att jag får städat undan i skåpet ofta. Förstår inte varför det alltid blir rörigt i det skåp som man har plastburkar i. Fler som har samma problem?

Första veckan på dagis avklarad. Nu är det ju på riktigt.
Måndag och tisdag gick jätte bra. Onsdag var vi hemma och mös.
Tosrdag var han ledsen när jag skulle gå. Men det gick över direkt. Fredag samma sak, då hade han dock blivit ledsen igen lite senare. Samt att han varit trött de två dagarna. Somnat redan vid 11 på dagis och sovit i 2 timmar. Han har ätit middag efter alla andra barn. Men så är det i början innan han kommer in i dagisrutinerna.
Men det gör ont i mammahjärtat när man vet att han är ledsen. Han har förstått att han skall vara kvar där. Bara hoppas att han snabbt går igenom den fasen.

Jag vill att han skall vara glad och tycka att det är roligt på dagis. Har dåligt samvete att jag lämnar bort honom. Men samtidigt vet jag att han har det bra och att han verkar gilla det.
Men ....aj, vad det gör ont i hjärtat. Min lilla älskling!
Och inte blir det bättre nu när det är dax för veckan med de sena kvällarna.
Så skönt inför nästa schemaperiod. Har fått ett kanonschema där jag slipper de sena kvällarna när Jonas jobbar kväll. Bara två på 6 veckor. Så skönt!

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Så ser det alltid ut här tycker jag, haha. Elvira har lite burkar och sånt hon brukar leka med så dem har man överallt! Håller med att det är rörigt i såna skåp, dessutom har vi för tillfället massa lådor o lock utan partner.. inget passar, måste köpa nytt!

    2010-11-08 | 14:58:42
    Bloggadress: http://jenniebengtsson.blogspot.com
  • Lotta säger:

    Ja jag längtar inte tills det e dags för förskola här inte...usch...men man måste ju. Skönt att du har fått ett bättre schema.

    2010-11-08 | 19:54:39
    Bloggadress: http://charleyy.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: