GunillasLiv

Mitt liv och vardag

Dalby och dagis ångest...

Kategori: Allmänt

Blev en tur till Dalby i helgen för att fira Tovas födelsedag.

Demi gosar till det.




Linda och Tova myser.

Igår blev det en liten tur till kyrkis. Sista besöket för oss, på måndag är det ju dax för inskolning.


Fortsätter med spelandet. Han är ofta och klinkar.

Idag har vi mest tagit det lugnt efter en orolig natt. Isaac hade en gnäll/hysterisk timme. Ser ut som om det är tänder på G igen. Dessa tänder.....tänk om alla kunde komma på en gång så det hade varit klart.



Isaac fick en badcape av mormor och morfar som de köpt på Kreta. Kan säga att han gillade inte att ha den på sig. Gjorde allt för att få av den.




Har dåligt samvete för Isaac's sena kvällar på dagis. Varannan vecka, när Jonas jobbar kväll, kommer Isaac vara på dagis till 18.20. Usch, det är så sent. Men samtidigt vet jag att det blir ju inga långa dagar, han kommer inte dit förrän vid lunch. Men det är sent och han kommer vara ensam kvar de flesta kvällarna.
Hoppas kunna sluta tidigare någon kväll, helst vid 17. Men det vet man aldrig om det går att få ihop med schemat. Har lagt mitt schema så och det ser bra ut. Bara hoppas att det kan vara så.  Håll tummarna för mig.

Och sen blir det körigt när vi kommer hem. Isaac måste ha mat direkt, Demi måste ut( han har varit ensam sedan Jonas stack vid 12) och Isaac skall i säng. Bara hoppas att båda killarna är samarbetsvilliga och att Isaac orkar vara vaken till 20 ca. Just nu däckar han vid 19-19.30.
Men saker och ting brukar lösa sig. I värsta fall får Isaac åka i pyjamas och somna i vagnen.

Så.... nu fick jag gnällt av mig lite.

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Ja det blir ju lite sena dagar men som sagt inget att göra åt! Tycker det viktiga är att det inte blir så långa dagar.

    Kan ju bli lite stress på kvällen där förstår jag, du får hojta om vi ska hjälpa till med nåt!

    2010-10-13 | 13:13:47

Kommentera inlägget här: