GunillasLiv

Mitt liv och vardag

Jaha!!!

Kategori: Allmänt

Då var inskolningen klar. Har gått över all förväntan den sista veckan. Inga problem alls. Vi har lämnat honom och sedan gått direkt. Han har lekt, ätit bra och sovit gott. Lite sotis om Bodil haft något annat barn i knät och lite ledsen om hon försvunnit, men det har snabbt gått över.
Känns skönt!
Och imorgon börjar det på riktigt! Vi börjar jobba som vi skall och Isaac börjar på dagis på riktigt. Lite läskigt! Vår lille kille har blivit stor och skall klara sig utan oss på dagarna. Och jag skall klara mig utan honom. Hur nu detta skall gå. Men det kommer gå bra. Det måste det göra, vi har ju inget val. Jobba måste vi göra.


Min fot har blivit mycket bättre. Nu haltar jag inte på grund av den. Kortisonsprutan har gjort underverk. Så skönt!
Tyvärr gör det fortfarande ont i ljumsken, så lite haltande är det fortfarande. Men jätte skillnad om man jämnför med för en vecka sedan.


Äter chilli corn carne. Gott!

Gillar att sitta på riktig stol.

Varit några sena kvällar på jobb denna vecka. Kvällsmöte i tisdags och sen inventering i torsdags. Men nu är vi klara med den för detta året. Snacka om att det finns mycket varor på ett apotek.

Fick blommor i fredags. Helt plötsligt dök chefen upp, trots ledig dag. Hon hade köpt jätte fina buketter till oss som inventerat. Undrar om hon köpte en till sig själv?! Hon kämpade också på med oss.
Har en ny chef sedan augusti. Kanon trevlig och jätte bra.
(detta är inte fjäsk, du vet att jag tycker så kära chef. Vet att du smygläser här lite då och då ;) )

Igår hämtades vår bil. Haft den ute till försäljning då vi har beställt en ny.
Så nu är vi billösa. Det skall nog fixa sig, krävs bara lite planering. Den nya komer i december, förhoppningsvis lite tidigare.
Blir bara lite trist en helg när Jonas skall till Stockholm fredag-söndag. Jag är så klart ledig den helgen och kommer ingenstans. Så jag får vara hemma och antagligen ha en lååång ensam helg.
Samt att det kan bli knivigt att ta sig till Dalby när morfar fyller 80 år. Jag jobbar till 14 och vi hinner inte ner i vettig tid om vi skall ta tåg och buss efter det. Hoppas verkligen att bilen hinner komma innan dess.


Idag blev det ostkaka och sylt. Ganska så ok tyckte Isaac.


Han har ätit ganska så dåligt den sista tiden, ialla fall här hemma. Nu har två tänder brutit igenom, hoppas att det är det som spökat. Några nätter har nämligen också varit oroliga. Typiska tandproblem för vår lilla herre.


Dagens middag: köttfäsrspaj, grönsaker och parmesanost.
Jag är ju en buzzare. Det innebär att man ibland får testa lite olika saker. Denna gång är det parmesanost till Jonas stora glädje. Har även testat barndesserter, duschkräm, tandkräm, hyrfilm, blöjor.
www.buzzador.com  Tror att ni skall nämna att ni blivit medlem genom mig, då får jag lite poäng. Allt är gratis att deltaga i. Faktiskt ganska så kul.

Hann med Ullared förra helgen också. Jag, mamma, pappa Linda och Ronny. Behöver jag säga att vi fyllde bilen?? Men nu är de flesta julklapprna klara. Bara lite smått kvar, men det är lugna puckar.

Har även hunnit tatuera mig en sväng

Bara en tatuering kvar att göra, Isaac's namn. Vet dock inte riktigt var jag skall sätta den. Jag och Jonas får ta en familjetid till det. Sen skall jag nog vara klar.....

Snart dax att lägga sig. Är ju på riktigt imorgon. Skall bli spännade och se hur man får ihop sig själv, Isaac och Demis kissrunda inna jobb.... Bara att vänja sig. Lite ångest har jag....

Natti!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: