GunillasLiv

Mitt liv och vardag

Bea delar med sig av en utmaning!

Kategori: Allmänt

Lite frågor om bloggande. Kan ju inte strunta i utmaningen, då lär ju Bea pika mig.... ;)))

1. Hur länge har du bloggat?
Började blogga när jag var gravid med Isaac för att släkten skulle kunna hänga med vad som hände. Kollade precis och det var 090331 som jag skrev mitt första inlägg. Så jag närmar mig 2 år.

2. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?
7 st som jag kollar dagligen, lite olika duktiga på att uppdatera. Sen är där en 4-5 till som jag kollar ibland.

3. Av de bloggar du läser, hur många är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
Bara dagboksbloggar, nej förresten, en ämnesblogg som jag kollar ibland.

4.Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Vet jag faktiskt inte, men det hoppas jag.

5. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Ja, det tror jag. Ibland skulle jag kanske vilja vara mer privat, men jag provade en gång och det blev inte så bra.

6. I vilket utsträckning bloggar du för att få bekräftelse?
Hade varit trevligt med lite fler kommentarer ibland. Har ingen aning om vem som läser min blogg.
Men jag bloggar mest för att dela medmig av vad som händer.

7. Har du träffat folk IRL efter att ha träffat dem via bloggen?
Nix, har jag inte. Tror inte att det är någon som jag inte känner som läser min blogg. Kanske en, men hon är anonym för alla.

8. Tror du att det är skadligt för vissa att blogga?
Kanske det, men för några kanske det är en befrielse.

9. Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?
Vet inte riktigt.

10. Tror du att du fortfarande bloggar om 2 år?
Kanske det....

Då skall jag skicka utmaningen vidare.... är snäll.... Syster och Lotta- sätt fart.... Jennie och någon annan som kanske känner sig sugen?


Kommentarer


Kommentera inlägget här: