GunillasLiv

Mitt liv och vardag

Denna veckan....

Kategori: Allmänt

Första veckan tillbaks på jobb efter Prag. Mjukstartade med ledig måndag och väldigt kort tisdag.
Men det har å andra sidan straffat mig i slutändan. Långa dagar sen onsdag och torsdag. Tur att jag är sjukskriven 25%, annars hade jag inte orkat.

Onsdagen började med läkarbesök i Helsingborg. Fortsatt sjukskriven 25% en månad till. Bara hoppas att försäkringskassan håller med om det hela.

Idag fredag började jag dagen med ett enormt glas sockerblandning hos barnmorskan. Ingen god frukost, men inte så farligt att dricka som alla säger. Sen var det bara att sitta där och glo i 2 timmar. Hade som tur var sällskap av en tjej till.
Under tiden gjorde barnmorskan lite koll på allt.
Mätte magen: sist låg den på 27 cm= över den övre kurvan. Idag var den bara 28 cm, så jag har trillat ner på den normala kurvan nu. Så nu är jag inte tjock längre.
Sockert var 6,8= helt notmalt, Hb 122= jätte bra, blodtryck 110/60.
Badbollens hjärta tickade på i 138, så det godkändes också.

Ledig i 2 dagar nu. Imprgon blir det optikern och sedan får vi väl ta tag i barnvagnsköpet. Börjar bli hög tid för det.
Annars är det trädgården som behövs fixas lite.

Kommer magbild någon dag, skall bara få tummarna loss.....

Hej förresten till moster Maggan som hittat hit!
Kram

Kommentarer

  • Bea säger:

    Skönt att allt ser bra ut, ditt hb är ju super, jag gick aldrig över 120 med killarna, låg som lägst på ca 90... Vet ni vad för barnvagn ni ska köpa?? Är en riktig djungel!

    2009-05-16 | 07:53:17
    Bloggadress: http://famgranath.blogspot.com

Kommentera inlägget här: