GunillasLiv

Mitt liv och vardag

Babysång och bvc.

Kategori: Allmänt

Började tisdagen på babysång. Denna gång började Isaac starkt, men i halvtid så började han säcka ihop. Slocknade i slutet och sov en stund.
Efter sången gick vi hem till Jonas föräldrar. De har precis kommit hem från en skön semester.

Farmor och farfar har shoppat.

Hade ont i min arm igår. Kändes som om jag styrketränat bara den en himla massa. Men ingen feber eller något annat, så det var helt överkomligt.



Idag har vi varit på bvc för vägning och mätning.
+ 685 gram och 2 cm sedan 3 månaderskontrollen. Så nu väger han 7585 gram och är 62.5 cm lång.
Ligger lite över normal kurva på vikten och lite under på längden. Men absolut inget att bry sig om. Han har saktat in lite i sin viktuppgång och han kommer springa av det mesta sen.
Han har dock börjat kräka lite mer. Hon trodde att det kan bero på att han rör sig mycket mer nu. Inte heller någon fara.
Han får i sig det han behöver.
Så vi har en lagom liten tjockis! Precis lagom!

Har försökt fixa lite här hemma, mammagruppen kommer imorgon. Men Isaac tyckte inte alls att jag skulle göra det. Men jag fick dammsugit i alla fall.

Vi fortsätter med gröten. Går bättre och bättre.

Dagen har annars varit ok. Är min jobbiga dag på året, men det blir lättare för varje år. Som sköterskan på bvc också sa, nu har jag en liten att tänka på och det underlättar. Och det har det gjort. Inte lika stor klump i magen som jag brukar ha.

Nu hoppas jag att liten somnar snart, han är på gång. Sen skall jag värma lite chokladmjölk.  Eller boyboy som någon sa, var det inte någon av dagbarnen mamma? Och sen är det äntligen dax för veckans bästa program- Grey's.
Nu sover han.........

Kommentarer

  • Bea (Max & Leos mamma) säger:

    Skoj att Isaac verkar gilla gröten. Isaac väger redan nästan ett kg mer än Leo!! =)

    2009-11-20 | 00:30:00
    Bloggadress: http://famgranath.blogspot.com

Kommentera inlägget här: