GunillasLiv

Mitt liv och vardag

Veckan fortsätter.

Kategori: Allmänt



Märker att jag inte är lika duktig på att uppdatera just nu. Men några gånger i veckan blir det och det är ju alltid något.

Det gick bra med Alicia con promenaden. De var borta i nästan 2 timmar. Vi fick äta i lugn och ro. Och Alicia verka tycka att det var mysigt att ha Isaac.

I onsdags var jag och Isaac hemma hos Malin på jobb. Lite frukostfika och en massa snack. Fick även shoppat lite kläder som hennes Isac växt ur. Inte helt fel- en 30 plagg för 455 lr. Var kläder för ungefär 4000 kr. Får se om Ulle på jobb också har kläder som jag kan rota igenom. Kanon när man kan köpa lite begagnat, kläderna hinner ju inte bli slitna när de är så små.
Sen på eftermiddagen byggde jag om barnvagnen. Började bli trångt för Isaac att ligga i liggdelen. Lite tjocka kläder och han hade inte kunnat röra sig alls.

Mysigt! Är Lindas gamla åkpåse, vet inte om jag också haft den.
Tyvärr funkar den inte i vagnen. Den går inte att spänna fast eller ha remmarna igenom. Så den bara glider. Samt att det blåser igenom den.

I torsdags blev det en sväng till Babyland för service på vagnen. Smörjas upp och kollas igenom. Allt så bra ut, så det blev en stämpel i serviceboken.
Köpte en ny åkpåse till vagnen. De hade bra erbjudande på en vindtät med fleece. Och den stannar kvar i vagnen.
Isaac verkar trivas med att ligga i vagnen nu, var mycket mer gnäll med liggdelen.

Ny fin tröja med Bamse som vi fyndade hemma hos Malin.

Igår började dagen bra, men efter frukost rasade den. Var en hel del gråt från Isaac sida. Inget var bra.
Men efter mat, promenad och mer mat så lugnade han ner sig, så att vi kunde åka iväg och göra lite ärenden.
Han var riktigt nöjd med att sitta i Olof's knä och gosa. (Olof=cykelhandlaren)

Sitter och lurar när jag håller på i köket.

Jonas och Isaac leker.

Idag har vi fixat lite här hemma. Känns som om det alltid finns att göra.
Jonas Isaac och Demi gick en sväng medans jag var och handlade. Fick handla större blöjor. De vi har till honom är perfekta på dagen, men de räcker inte en hel natt. Så nu provar vi storleken större för att se om det funkar. Känns så trist att behöva störa honom på natten för att byta.
Inatt har han lyckats fylla 2 blöjor så mycket att det läckte i sängen. Tur att jag har en handduk under oss.


Ikväll blir det film, vet inte vad.

Och imorgon forsätter vi att fixa och dona. Jonas spackla och jag städa vidare.

Trevlig kväll på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: