GunillasLiv

Mitt liv och vardag

Tiden den går...

Kategori: Allmänt

...och man hinner inte med. Vet att jag skulle uppdatera med lite bilder från jul, men jag får inte till det. För stort projekt att formatera om Jonas bilder så de passar in i bloggen. Så ni får överleva utan.

Rutinerna är tillbaks på normalt igen. Skönt faktiskt!
Dagis nu i 2 dagar och det har fungerat jätte bra. Inget ledsent alls vid lämning. Han vinkar glatt hejdå och går in och leker med Hannah och Ville. Känns så skönt!

Själv har jag lyckats kvadda mitt ena knä. Som om det inte räcker att jag har ont i mina fogar och min häl. Nej, nu tar vi knät på andra benet också.
Gissar på att jag har vridit knät konstigt när jag har varit ute och gått med vagn och hund. Enda jag kan tänka mig, för jag hade ont när jag kom till jobb igår. Och idag är det inte alls skönt!

Nu får ni nöja er med lite bilder, lite lek efter att ha packat upp lite juklklappar och lite annat mys.

Gillar att sitta på sängen och spela

Häftigt påslakanset som han fick av mormor och morfar i julklapp. Stor kille säng!

Nya stora intresset! Spela!!!

Så nu kan han spela- den röda av oss, gitarren av mormor och morfar och den vita av Ingegerd och Åke.

Bilbanor i julklapp- den vänstar av mormor och morfar och den högra av moster Anette och Sonny och moster Maggan.


Nya bokhyllan på plats. Isaac når allt och tycker att det är kanon.

Bokhyllan är en julklapp av farmor och farfar.

Lite annat som han fick i julklapp,men som jag inte fotat:
Pussel, målarböcker, kritor, tusch, badkritor, duoplo, tuffa kläder, bilar, docka, arbetsbänk, saccosäck,telefon pengar och säkert en massa nnat som jag har glömt.
Men han gillar allt och älskar att vara på sitt rum och leka. Försvinner ofta upp för trappan för han skall leka.


Leker med en arbetsbänk

Ligger på tryggt avstånd och kollar läget.

Min gamla ridhäst(hund)

Killarna sover middag

Vill sitta på bänken och spela eller rita.

Medans killarna sov bakade jag. Jonas hade köpt 2 paket jäst. Kunde ju inte slänga ett, så jag fick baka dubbel sats. Bara att skaffa mer mjöl och kanel. Blev 80 st stora bullar. Så nu är frysen laddad. Gott!

Äter kanelbulle och städar bland kryddorna, vilket slutade med...

.....att mamma fick dammsuga...

.....sånt som händer.

God natt alla!

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Både den vita spelgrejen och högra bilbanan har Elvira oxå fått :)

    Tänkt köpa en vit hylla till henne oxå men denna verkar mycket bättre!! Vet du varifrån den är?

    2011-01-13 | 16:43:31
    Bloggadress: http://jenniebengtsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här: